Turystyka skuterem 125ccm, pozycja aerodynamiczna na trasie i największe prędkości przelotowe

Data: 20-08-2010
Czasami wybieram sie skuterem w dalsze trasy (200km x2). Wtedy interesuje mnie by dojechać jak najszybciej, zużyć jak najmniej paliwa i nie zakatować sprzętu. Skuter - Honda SH 125i ma już przejechane 2600km więc jest w pełni dotarty
Zrobiłem wycieczkę (200km). Tym razem zaplanowałem prędkość podróżną 90km/h aby sprawdzić spalanie przy tej prędkości. Odcinek 195,3km przejechałem w 2 godziny 19 min, co daje średnią 84,3kmh(przebieg z licznika, czas ze stopera). Średnia uwzględnia wyjazd Trasą Toruńską, światła, wyjazd przez Marki (kilka razy światła) i jeden objazd na trasie. Fakt, że na światłach raczej długo nie stałem (objeżdżałem je i pełen ogień), Oznaczało to że w dużej części trasy musiałem jechać licznikowe 90kmh a zdarzało się i 110kmh. Prędkość dobra jest do 90kmh, potem zaczynają się wibracje. Na stacji tankując miałem przebieg 199,8km i wlałem na full 5,15l czyli średnio 2,62 L/100km. Z jedną uwagą - bez kufra i cała trasa na pełnym pochyleniu (nierzadko leżąc na zegarach). Pozycje które przyjmuję (jest ich kilka) są leżące.

Droga powrotna
Odcinek pomiarowy trwał równo 2h, przejechałem 175km czyli AVS 87,5. Cisnąłem równo, był też odcinek na trasie szybkiego ruchu gdzie goniąc ciężarówkę w draftingu na gazie do oporu i pochyleniu osiągnąłem licznikowe 120kmh.

W dużej części trasy jechałem licznikowe 95kmh ale zdarzało się i 100kmh. Oprócz tego 40km wieczorem po mieście (delikatna jazda) i 25km na przedmieściach i przejechałem w sumie na zbiorniku 237km, zalałem 6,44L na full co daje spalanie 2,72l/100km. Wymęczyłem się na maxa bo jechałem cały czas w pochyleniu.

Przy optymalnej pozycji jadę 95-100kmh i skuter nie jest zarzynany (jeszcze sporo gazu do dechy brakuje). Najlepszą prędkość dla tego skutera określam do 90kmh przy pochyleniu i 80kmh bez pochylenia.
Autor galerii: Arbiter

Pozycja na skuterze - lekko zgarbiona. W ten sposób jeżdżę po mieście i na krótkich odcinkach, gdzie prędkość przejazdu i zasięg nie są istotne. Ponieważ ... *
Pozycja na skuterze

Pozycja cruisingowa - jadąc na trasie np 200km istotna jest już prędkość przejazdu - zależy mi więc by jechać szybko. Jednocześnie ważne jest zużycie ... *
POzycja aerodynamiczna

Niestety co kilkanaście/kilkadziesiąt km trzeba zmienić pozycję bo jest niewygodnie. To inna opcja którą również stosuję przy cruisingu. Kieruję tylko ... *
Turystyka skuterem 125 ccm

Pozycja ekstremalna - stosuję ją gdy chcę naprawdę szybko jechać. Pochylam się wtedy jeszcze niżej. Chyba opory powietrza są w tej opcji najmniejsze. Wady ... *
Turystyka małym skuterem

Wszystkie testy przeprowadzam na trasie 200km ( w jedna stronę). Do pomiarów biorę odcinek z wyłączeniem polnych dróg etc. Rekordowa średnia prędkość ... *
Ile można jechać na trasie skuterem 125

Skuter ma małą owiewkę i będę chciał testować większą szybę (około 20-30cm w górę) *
Skuter

Zobacz rwnie:

20-08-2010

Komentarze
  • nerkodawca 2010-09-11 21:56:13.433274
    było kupić skuter w budzie ściga i sie nie męczyć
  • Xanatus 2010-11-02 10:59:46.79657
    Wg mnie to trochę głupie bo po pierwsze wyglądasz jak debil, po drugie jak będziesz miał 35 lat to nawet jak będziesz chciał to się nie wyprostujesz :)
  • paggio 2011-06-01 09:10:58.809592
    Odpowiedz sobie na pytanie czy masz przyjemność wtedy z jazdy, czy warto formować sobie garba dla oszczędności jakichś 0,2l/100km. Ty dla skutera czy skuter dla Ciebie?
  • kolejarz 2013-01-26 13:50:14.717146
    Jestem pod dużym wrażeniem że chciało Ci się przeprowadzić eksperymenty z areodynamiką.Jest to ciekawę .pozdrawiam
  • pierdzikółek 2014-05-04 07:51:17.204552
    Pozycję jazdy trzeba rozważyć już na etapie zakupu jednośladu. Żadna z prezentowanych na zdjęciach nie pasuje do skutera. To ordynarna walka ze sprzętem i własną anatomią. Naturalna i najmniej męcząca pozycja na skuter to krzesełkowa, bądź chopperowa. Bardzo pomocna jest duża owiewka. Poprawia znacząco aerodynamikę i komfort jazdy. Dobrze dobrana owiewka powinna odchylać strumień powietrza ponad kask. Jeśli będzie zbyt krótka i kask znajdzie się w strefie turbulencji, to jazda zamieni się w katorgę dla uszu.
Dodaj swj komentarz
Dodaj swoj opini:

Nick:

Tre:

Przeszukaj serwis