Honda SH 300i, zdjęcia i informacje na forum

Data: 10-01-2012
Zdjęcia Hondy SH300i z 2010 roku (zakup w 2012). Autorem zdjęć, właścicielem i autorem opisów jest kolega Wanmic1. Wanmic rok wcześniej kupił Hondę SH150i i był bardzo zadowolony lecz potrzebował silniejszego skutera i obecnie jest posiadaczem Hondy SH300i
Autor galerii: Arbiter

W modelu Honda SH300i tłumik jest większy niż w SH125/150. Jest również bardziej zabudowany elementami plastikowymi i aluminiowymi. Dzięki temu przypadkowe ... *
Tłumik Honda

Widoczna uszczelka pokrywy schowka na kierownicy. Schowek jest dosyć spory i głęboki. Na pewno zmieści się tam portfel, nawigacja, telefon i coś jeszcze razem. ... *
Schowek w skuterze

Przedni hamulec tarczowy. Średnica tarczy jest większa niż w SH 125/150. Ten model nie ma ABS-u. Opony przód i tył są firmy Pirelli, model: Sport Demon. Dosyć ... *
Przedni hamulec tarczowy

Pod stacyjką przykleiłem małą osłonę (taśmą dwustronną żeby można było spokojnie odkleić), żeby kluczyki zwisające ze stacyjki w czasie jazdy nie ... *
Kluczyki w skuterze zabezpieczenie przed rysowaniem

Schowek jest na prawdę dosyć głęboki. Mocowanie fabrycznej szyby Hondy dosyć toporne, ale solidne. Nic nie trzeszczy bo wszędzie są gumowe podkładki.
*
Schowek pod kierownicą Honda SH 300i

Widoczne gniazdo zapalniczki z przykrywką. *
Gniazdo zapalniczki w skuterze

Amortyzatory z tyłu są 2 i mają regulację w pięciu położeniach. Bardzo dobrze pracują i ładnie wybierają nierówności. W zestawie jest klucz do ustawiania ... *
Amortyzatory tylne

SH300i ma dwie niezależne podpórki: boczną i centralną. Bocznej rzadko używam, ale czasem się przydaje jak chcę skuter postawić na chwilę. Na dłuższy ... *
Konda SH stopka boczna

Widoczne owiewki na dłonie. Szału wizualnego nie robią, ale spełniają swoją funkcję :) W modelu SH125/150 na kierownicy była chłodnica. W SH300i jest w ... *
Handbary osłony na dłonie

Ochrona nóg i wysoka szyba sprawiają, że nawet w temperaturach ujemnych jedzie się całkiem przyjemnie. Prawie w ogóle nie czuć wiatru. Na skuter ubieram ... *
Ochrona nóg w skuterze

Widoczna boczna podpora. Jest tam mechanizm odłączający zapłon jak podpora jest rozłożona (względy bezpieczeństwa). Zrobiłem to zdjęcie, żeby pokazać ... *
Boczna stopka w skuterze

Jak dla mnie spory minus w stosunku do modeli SH125/150. Brak małego błotnika bezpośrednio nad oponą. *
Brak błotnika nad oponą

Motocykl jest bardzo solidnie wykonany. Zresztą podobnie jak SH125/150. Wcześniej jeździłem SH150 i również byłem z niego bardzo zadowolony. Zamieniłem ... *
Honda jakość wykonanie

Kolor na początku mi się nie podobał, ale chyba się przyzwyczaiłem i teraz jest ok. Wolałem czarny albo grafitowy. Ale jak to mówią: kolorem się nie jeździ :) *
Honda kolor czerwony

Tylny bagażnik bardziej mi się podoba niż ten który miałem w SH150. Ma przede wszystkim lepsze uchwyty dla pasażera (lepiej wyprofilowane i wygodniej się ... *
Bagażnik w skuterze

Zegary są bardzo czytelne. Podświetlenie jest rewelacyjne. Tarcze świecą na biało (cyfry i podziałka) natomiast wskazówki na czerwono. Przy zapłonie wskazówki ... *
HISS Honda Ignition Security System

Z przodu jest dużo miejsca na nogi. Chociaż jeśli ktoś ma stopę większą niż 45 to może mieć problem. O kolana bym się nie martwił bo jest spory zapas ... *
Skuter dużo miejsca na nogi

Ogólnie wygląd skutera bardziej mi się podoba niż SH 150 jakiego miałem wcześniej. To oczywiście kwestia gustu, ale tak mi się wydaje :) *
Honda SH300i porównanie SH 150i

Tarcza z tyłu również jest troszkę większa niż w SH125/150. Po przesiadce z SH150 jeszcze jedna rzecz mi się trochę nie spodobała. Honda SH300i ma niższe ... *
Tarcza hamulcowa

Przednia szyba bardzo dobrze chroni przed wiatrem. Jest elastyczna. Jak pada deszcz to jest gorzej, bo widoczność jest ograniczona. To tak gdyby jechać autem ... *
Szyba przednia w skuterze

Nie wiem o czym myśleli inżynierowie Hondy umieszczając chłodnicę za przednim kołem...Cały brud i chlapa z mokrej nawierzchni wpada z koła bezpośrednio ... *
Chłodnica pod kołem

Honda SH 300i w odróżnieniu od SH125/150 ma filtr oleju. Dzięki temu na przeglądy trzeba się zgłaszać co 6000 km a nie co 4000 km. To większy komfort.
*
Filtr oleju w skuterze

Zegary - one zrobiły na mnie spore wrażenie po tych które były montowane w SH125/150. Są bardzo jasne i czytelne. Nic dodać nic ująć. Jak w porządnym samochodzie. ... *
Zegary indiglo

A to już model 2011 - po liftingu *
Honda SH300i 2011

Zdjcie 25

Zdjcie 26

Zdjcie 27 *

Zdjcie 28

To już model SH300i z roku 2011. Ma nieco inne zergary.
*
Honda SH300i 2011 lifting

Zdjcie 30 *

Zobacz rwnie:

10-01-2012

Komentarze
  • Arbiter 2012-01-10 23:33:23.011402
    A to jest 2011? Bo jakoś inaczej wygląda od tych z allegro. Wygląda jakby był przed liftem:(
  • Arbiter 2012-01-10 23:48:20.50682
    Zegary ma sporo fajniejsze od sh125i/ sh150i. Dobrą sprawą jest też mały schowek z gniazdkiem 12V, Na plus: kill switch do gaszenia silnika, większy zbiornik paliwa, lepsze amortyzatory z tyłu, filtr oleju, elektroniczny licznik, Na minus: położenie chłodnicy, wygląd 125tki z przodu i z tyłu bardziej mi się podoba. No i mocowanie fabrycznej szyby z tymi pałąkami nieakceptowalne dla mnie. W Givi dużo lepiej jest to zrobione
  • Arbiter 2012-01-12 23:01:04.990987
    Dzięki Michał. Opisy przeniesione. Ale chyba kilku brakuje. Możemy się przerzucić na dyskusję już tutaj
  • wanmic1 2012-01-13 17:23:02.224546
    ok, poprawiłem opisy. Powinny być już wszędzie, tylko trzeba je przenieść nad zdjęcia. Zatem kontynuacja wątku może być tutaj, bo tamten ma już chyba 56 metrów :)
  • wanmic1 2012-01-14 12:20:17.182556
    Chciałbym bardzo, żeby u nas było tak jak w Barcelonie, przynajmniej pod względem ilości skuterów :) Świetna sprawa...Tam jest więcej skuterów i motocykli niż aut ! Byłem tam kilka razy (zapewne jeszcze pojadę i szczerze polecam każdemu) i nigdy nie widziałem korka na ulicy. Przejazd przez takie wielkie i piękne miasto jak Barcelona jest fajnym przeżyciem. Aż gęba mi się cieszyła kiedy na ulicach widziałem śmigające skutery i przydrożne parkingi na których stały setki skuterów i motocykli...Tłumaczenie że tam jest cieplej jakoś do mnie nie trafia. Ja jeżdżę na skuterze również w zimie. W Barcelonie też w zimie jest zimno i pada śnieg. Kwestia raczej mentalności ludzi, żeby przesiąść się z aut na skutery czy motocykle. Zwłaszcza przy obecnych cenach paliw i ubezpieczeń. Pamiętam, że kiedyś jeden gość na forum tłumaczył (rzekomo jakiś ekspert) że nigdy nie dojdzie do sytuacji, żeby cena ropy była wyższa niż cena benzyny. Chciałbym teraz zobaczyć jego minę :) Dlatego uważam, że przesiadka na skuter to najlepsze co można zrobić zarówno żeby ograniczyć wydatki jak i zmniejszyć korki w miastach. Tu fajny film z Barcelony: http://www.youtube.com/watch?v=NcomUt6-S2I&feature=related
  • wanmic1 2012-01-16 17:41:33.65624
    Widziałem, że tam ktoś na forum strasznie narzeka na Hondę SH300 :) http://grupy.scigacz.pl/Honda,SH300i,test,skutera,2,229413,2012_01.html
    Każdy ma swoją opinię :)
    Kolega tam pisał, że kufer nieodzowny. Ciekawe, bo ja jeżdzę już drugi rok bez kufra i nie zamierzam kupić. Założę się, że do plecaka włożę więcej niż kolega do kufra nawet 60 litrowego :) Mi się mieści w schowku na kierownicy portfel, nawigacja i telefon. Oczywiście wszystko zależy od wymiaru tych rzeczy. Jeśli chodzi o szybę, to po jej zakupie uważam, że to świetna sprawa. Dyskomfort jest tylko jak jedzie się w nocy przy padającym deszczu. Nie zawadzam kaskiem o szybę i nie wychylam się podczas jazdy - po prostu nie jeżdżę po wertepach albo jadę tam bardzo bardzo ostrożnie:) W Londynie np. większość skuterów ma wysokie szyby. Ja jedżę spokojnie (docieram go) i mi spala poniżej 4,0 litrów. Wszystko zależy też ile się w mieście stoi na światłach a ile jedzie, bo największe zużycie jest przy ruszaniu :) Nie wiem ile kolega ma wzrostu, ale ja przy 182 cm do kierownicy mam jeszcze jakieś 3-4 cm więc nie wiem jak można schowek pod kierownicą otworzyć kolanem, chyba, żeby specjalnie się postarać :) Jeśli chodzi o miejsce na stopy to tak jak pisałem, jak ktoś ma rozmiar większy niż 45 to może mieć problem. W schowek pod kanapą nie mieści się kask - to prawda. A czy w motocyklu się gdzieś mieści ? Fajnie by było, gdyby się mieścił, ale absolutnie nie wymagam tego od skutera. Kask jest na tyle lekki, że mogę go wziąć do pracy ze sobą albo jak nie pada, mocuję go do wieszaka pod siedzeniem. Poza tym zgadzam się, że rozmiary, zwrotność, prędkość i przyspieszenie są rewelacyjne zarówno na miasto jak i na trasę. A na pewno wybiorę się gdzieś dalej w lecie :)
  • Arbiter 2012-01-19 18:14:11.271847
    Haha obadaj wątek który podajesz. Jaja sobie ze mnie robią;)
  • wanmic1 2012-01-21 18:39:42.20206
    Może to śmiesznie zabrzmi, ale w tym roku (lipiec lub sierpień) planuję z moją dziewczyną pocisnąć skuterem do Barcelony, zahaczając o Paryż :) Będziemy nocowali w hostelach, więc namiotu i śpiworów nie bierzemy. Będziemy mieli 1 plecak, około 60 litrów :) Nie wiem czy to wypali, ale jest taki plan :) Muszę się jeszcze zaoptarzyć w jakąś fajną kamerkę do nagrywania całego wyjazdu (najlepiej taką sportową mocowaną do kierownicy lub kasku).
  • Arbiter 2012-01-21 22:24:28.398687
    Z plecakiem to nie zazdroszczę. Lepiej taki wałek żeglarski zamocować. Zobaczymy czy to wypali. Już co do poprzedniego skutera odgrażałeś się podróżami:)
  • wanmic1 2012-01-22 10:46:05.299847
    Poprzedni skuter na takie trasy miał za małą moc, chociaż raz jechałem nim po autostradzie :) Tym mogę jechać mniej więcej z taką prędkością z jaką bym jechał autem, więc nie jest źle. Nie wiem co masz na myśli z wałkiem żeglarskim, ale z plecakiem jeżdżę codziennie i jest super. W ogóle go nie czuję, bo przecież leży na tylnej części kanapy. Jak będziemy jechali, to moja dziewczyna będzie musiała go mieć, ale będzie się opierał o tylni bagażnik, ona tylko będzie go utrzymywała w pionie. Przy okazji zrobi się z tego jakieś oparcie dla niej :))) Albo spróbujemy go jakoś solidnie przymocować do tylniego bagażnika, żeby mogła tylko ubrać szelki i się oprzeć i po sprawie :) Wiem, że to będzie hardcorowe, ale my jesteśmy raczej z tych, co nie lubią jeździć w luksusie i mieszkać w pięciogwiadkowych hotelach ;) Musi być ciekawie i z przygodami, wtedy jest fajnie i na długo pozostaje w pamięci :)
  • wanmic1 2012-01-22 11:50:30.011629
    Tutaj fajna stronka - gość opisuje wycieczkę skuterem Aprilia do Bułgarii :) To jest to czego mi brakuje, tylko mnie ciągnie na zachód Europy :) http://dzionek.com/
    Nie znam modeli tego producenta, ale wydaje mi się że jechali czymś takim: http://www.aprilia.com/en-US/Model/56732/ATLANTIC+300/Technical.aspx
  • wanmic1 2012-01-22 12:27:23.080955
    I jeszcze to: Gość wybrał się na wypad skuterem do Grecji (Giler Runner, 50 ccm !!!): http://www.wyprawyskuterem.pl/wyprawa-do-grecji--kreta-
    Szacunek dla Gościa !
  • Arbiter 2012-01-22 14:46:56.949932
    No fajnie gość pojechał, ale miał dużo czasu. Ja jakbym jechał to na tydzień, a i to nie wiem czy by mnie żona puściła;)
  • wanmic1 2012-01-22 19:26:47.230322
    To bierz żonę i razem jedźcie :)
  • wanmic1 2012-01-27 20:42:58.106426
    Widziałeś to ?
    http://www.forum.burgmania.net/topic/13671-skuterem-po-europie-2011/
  • wanmic1 2012-02-05 12:42:56.012854
    I niech mi ktoś jeszcze powie, że we Włoszech jest znacznie lepszy klimat do jazdy na skuterze niż w Polsce :))) Jest tylko trochę lepszy. Barcelona i Rzym leżą mniej więcej w tej samej szerokości geograficznej.
    http://www.rp.pl/artykul/33,806584-Snieg-sterroryzowal-Rzym.html
  • wanmic1 2012-02-12 13:06:51.588
    Przygotowania do wyjazdu do Barcelony czas zacząć :) Wrzuciłem kilka fotek pokazujących jak będzie wyglądała podróż skuterem Honda SH300i z plecakiem. Plecak po odpowiednim przymocowaniu do bagażnika (tak, żeby nie ograniczał otwierania kanapy) powinien być wygodniejszy niż kufer z oparciem. Dodatkowo do plecaka mogę włożyć więcej rzeczy niż nawet do bardzo dużego kufra, bo nie jest sztywny. Jak będziemy chcieli pozwiedzać miasto, odpinam plecak, zakładam na plecy i mam problem z głowy :) Tutaj można zobaczyć kilka zdjęć: http://imageshack.us/g/3/dscn2424v.jpg/
    Mocowania plecaka jeszcze nie mam, ale będę się rozglądał za czymś (jakieś paski ściągające) co pozwoli na bardzo szybkie przymocowanie i odczepienie plecaka. Plecak ma pojemność 60 litrów i posiada specjalny aluminiowy stelaż, zatem będzie mógł służyć jako porządne, wysokie oparcie. Dodatkowo na spodzie ma przyszyte 4 plastikowe zaczepy (na każdym rogu dna) za które przymocuję plecak do bagażnika. No i oczywiście trzeba odpowiednio przymocować górę, żeby podczas opierania nie położyć się :) Plecak to Quechua Forclaz Symbium 60, taki jak tu: http://www.bazarek.pl/produkt/2959525/plecak-quechua-forclaz-symbium-60.html
    Udało mi się go kupić po przecenie za 249 zł w Decathlonie i jestem bardzo z niego zadowolony. Moja pasażerka nie będzie go trzymała, bo będzie się w całości opierał na bagażniku. Ona tylko założy szelki i zapnie pas biodrowy, dzięki czemu będzie miała wygodne oparcie w czasie jazdy.
  • wanmic1 2012-02-12 13:42:00.942331
    Jeszcze jedna ważna sprawa: ponieważ plecak jest wąski, nie będzie dodatkowo powodował większego oporu powietrza oraz nie będzie ograniczał widoku przez lusterka. W razie deszczu, można nałożyć na niego zielony odblaskowy pokrowiec przeciwdeszczowy (wyciągany od spodu plecaka).
  • Arbiter 2012-02-12 23:24:59.724637
    Fajna podróż się szykuje:) Wadą plecaka bedzie brak wodoodporności. Ciekaw jestem jak się sprawdzi
  • wanmic1 2012-02-13 18:33:54.603805
    Na deszcz mogę założyć na plecak ortalionowy pokrowiec i po sprawie. A jak będzie bardzo padało, to możemy gdzieś przeczekać. Chociać planujemy wyjazd lipiec/sierpień to mamy nadzieję na ładną pogodę :)
  • Jerry_R 2012-02-18 00:47:29.524718
    Hej, przypinanie pasazerki do plecaka przymocowanego do skutera - to na pewno bezpieczne rozwiazanie?
  • wanmic1 2012-02-18 10:22:02.562506
    Hej, a czy jazda motocyklem/skuterem jest bezpieczna ? :) A mimo to ludzie jeżdżą. Wiem co masz na myśli, dlatego pomyślę o takim mocowaniu, które przy ewentualnej wywrotce (dużej sile) oderwie plecak. Słyszałem o przypadkach, że pasażer z tyłu przy długich trasach przysypiał na motocyklu. Czy uważasz, że bezpieczniej jest, żeby miał tylko oparcie z tyłu i mógł się osunąć na bok ?
  • wanmic1 2012-02-18 10:31:36.37579
    Szczerze mówiąc bardziej obawiam się zmęczenia pasażerki niż wywrotki :)
    Ja uważam, że im bardziej człowiek jest narażony na niebezpieczeństwo, tym uważniej się zachowuje. Jak jedziesz w puszce w samochodzie i jeszcze masz pełny pakiet ubezpieczeniowy to pozwalasz sobie na więcej ryzyka niż przy jeździe motocyklem bez żadnej ochrony. Będziemy bardzo ostrożnie jechali :)
  • Jerry_R 2012-03-03 00:19:39.713679
    Moze kup pasazerce za kilkanascie zlotych takie cos montowane przy uchu - jak sie glowa pochyli zaczyna wydawac dzwiek ;-)
  • Arbiter 2012-03-03 19:14:57.665414
    I jak wanmic1, pojeździłeś dzis? Ja zaingurowałem sezon i 75km dziś. Umyłem szybe
  • wanmic1 2012-03-04 11:08:10.653732
    Jerry_R, hehe, pomyślę ;)
    Arbiter, ja jeżdżę codziennie jak tylko nie ma śniegu albo lodu. Może być temperatura -5 ale jak jest sucho, to nie boję się jechać skuterem. Także u mnie sezon trwa cały rok z wyjątkiem tych kilkunastu dni kiedy był śnieg i lód. Przed wyjazdem do Barcelony chcemy się wybrać w podróż testową do Gdańska na kilka dni. Muszę to tak wyliczyć, żebym mógł zaliczyć przegląd gwarancyjny jeszcze w Polsce, przed wyjazdem :) Na razie jeżdżę tylko do pracy i z powrotem. Niedługo stuknie mi magiczne 500 km, więc jeszcze jeżdżę bardzo ostrożnie - docieram go. Jeszcze ani razu nie odkręciłem gazu na maksa ale nawet teraz czuję niezłego kopa :) Na miasto rewelacyjny ! Potwierdzam to co piszą w testach, że po nim kompletnie nie widać tego co potrafi. Widzę to na ulicy jak niektórzy w puszkach próbują do mnie startować i szybko rezygnują :P
  • Arbiter 2012-03-04 20:27:21.584573
    No to fajnie że śmigasz. 500km w zimę to sporo:) Ja zaliczyłem dopiero pierwsze tankowanie od grudnia. Nie sprzedajesz jeszcze? Bo Jerry już swojego Downtowna sprzedaje. Przebieg 900km:)

    Czy Twoja Honda jest jakoś mniej zwrotna od 150tki? Czy to samo tylko moc większa?
  • wanmic1 2012-03-05 23:03:00.492196
    Nie sprzedaję :) Bardzo mi się podoba, chyba nie ma lepszego na miasto :) Nie jest mniej zwrotna - buda jest prawie identyczna jak 150(jest chyba tylko dłuższy o jakieś 10 cm czyli prawie nic). Także zwrotność ma jak mój poprzedni, tylko startuje jak rakieta :) Przynajmniej tak mi się wydaje (nie jeździłem mocniejszymi to nie mam porównania). Ale czasem się zapominam i jak spoglądam na prędkościomierz to już po kilku sekundach mam prawie 100 km/h :) Wtedy zwalniam gaz bo jeszcze go docieram. Śmiga między autami aż miło :)
  • Jerry_R 2012-03-06 00:22:04.043349
    Na razie zamowilem Yamahe Xenter 150 - na miasto, na korki w waskich uliczkach.
    A DT300 zostanie na wypady wieczorno weekendowe i turystyke - jak dobrze pojdzie, jak finansow starczy.

    Chyba, ze w tracie uzywania obu zmienie zdanie.
  • wanmic1 2012-03-17 08:33:25.480729
    Pogoda coraz lepsza :) Dzisiaj wycieczka w 2 osoby do Boesławca, do zamku Kliczków, około 120 km od Wrocławia :)
  • Arbiter 2012-03-17 18:43:11.533068
    I jak poszła wycieczka? Jak się jechało? Razem 240km?
  • wanmic1 2012-03-18 13:30:14.708843
    Już po wycieczce, łącznie wyszło 260 km. 80% trasy po autostradzie, we 2 osoby i z bagażem z tyłu. Skuter spisał się rewelacyjnie :) Kilka razy mieliśmy na zegarze prawie 140 km/h (już jest dotarty więc mogłem przycisnąć). Myślę, że gdybym jechał sam i bez bagażu, dałbym radę dobić do 150 km/h. Zdziwienie mijających nas na autostradzie - bezcenne :P A jeszcze większe było tych, co jechali autami 120 km/h a myśmy ich wyprzedzali :) Jeden koleś jechał obok nas na autostradzie przy prędkości 130 km/h i gapił się jakby ufo zobaczył :))) Droga do Bolesławca bardzo ładna i równa. Dzień wczoraj był świetny, pierwszy prawdziwy powiew wiosny, a może nawet lata :) Także skuter spisał się na 5. Obecnie na liczniku mam około 800 km. Spalanie wyszło (przy takiej dosyć dynamicznej jeździe 3,8 litra).
  • Arbiter 2012-03-18 18:01:58.739446
    O kurcze, to niezły speeding. 140kmh na skuterku. Nie zwiało was i nóg pasażerce nie przewiałeś? Jak się sprawuje szyba? Plecy nie bolą? My dziś zrobiliśmy 50km po mieście i mieliśmy dosyć. Prędkości do 50-60kmh;)
  • wanmic1 2012-03-18 18:06:00.937164
    Nikogo nie przewiało. Szyba rewelacja, w ogóle nie czułem wiatru na twarz ani korpus. Plecy nie bolą. Tylko czasem buja jak się wyprzedza tira bo przy prędkości 90 - 100 km/h to już robi taki wiatr, że lepiej zachować odstęp od niego przynajmniej 2-3 metry :) Poza tym jak jest silny wiatr to lepiej jechać wolniej (do 90 km/h), bo czasem podmuch był taki, że trochę pływaliśmy...Ale w drugą stronę było już ok.
  • Arbiter 2012-03-18 19:57:05.288937
    No to spoko. Cruiser jak nic;)
  • wanmic1 2012-03-25 11:09:45.253073
    A jak Twój ? Wszystko w porządku ?
  • Arbiter 2012-03-25 12:38:14.315422
    z moim wszystko ok, w tym roku na razie tankowałem 3x, ale bede coraz więcej jeździł. Jeszcze nie mam 12 tyś przebiegu
  • Zmartwiony 2012-04-03 11:46:56.342144
    Mam Hondę SH 300. Kupiona pod choinkę w 2010/2011 r. Zadowolenie trochę więcej niż dobre, ale: Zsuwam się z siedzenia przedniego i jest ono wg mojej oceny za twarde. Gorzej, że w serwisie na gwarancji wymieniali przedni reflektor bo szybka się zaczęła przepalać. Teraz ponownie temperatura żarówki znów przepala reflektor. Ja tylko jeżdżę nic nie ingerując w mechanizmy.Czy stanie w korkach może to powodować? , ale na korki w mieście ja nie mam wpływu. Czy ktoś z użytkowników skutera Honda miał taki przypadek? Na majowy weekend wybieram się nad morze Śródzienne inastępnie promem na Kretę. Wygląd przepalonego reflektora może powodować różne pytania a ja za Hondę będę musiał się tłumaczyć. Kolejna naprawa gwarancyjna mnie czeka i nie wiem czy serwis w Bielsku zdąży sprowadzić i wymienić reflektor i czy również ja będę miał czas do nich dojechać, a mieszkam w Gliwicach.
  • wanmic1 2012-04-03 23:59:41.592811
    Kurcze, powiem Ci że pierwszy raz słyszę o takim problemie...U mnie wszystko działa w jak najlepszym porządku...Może ten reflektor nie jest fabryczny i był wymieniany ? Niczego takiego u siebie nie zauważyłem a zrobiłem już trasę która trwała kilka godzin i nic się nie przepaliło. Jeśli chodzi o siedzenie to masz rację - jest trochę źle wyprofilowane. Ale podobnie było w moim poprzednim SH150. Powinno być pochylone bardziej do tyłu bo faktycznie przy hamowaniu się minimalnie zjeżdża i trzeba się trochę zapierać kierownicy. Ja wybieram się na wakacje do Barcelony tym skuterem i mam nadzieję, że obejdzie się bez nieprzyjemnych niespodzianek...Na twardość siedzenia nie narzekam. Może spóbuj ustawić tylne amortyzatory w położeniu 1 czyli najlżejszym. Powinno pomóc. Ja tak mam i pływam po ulicy :) A sprzęt uważam za rewelacyjny.
  • Zmartwiony 2012-04-04 09:34:02.023321
    Siedzenie poniosę na przednim mocowaniu aby nie zjeżdżać, trudniej będzie poprawić jego miękkość.
    Skuter kupiłem w polskiej sieci Hondy, jest na gwarancji nic nie zmieniałem , żarówka, reflektor itd. wszystko jest fabryczne. Jazda na trasie chłodzi reflektor, przypuszczam, że stanie w korkach jest głównym powodem przepalania się szybki. Ale na to nie mam zupełnie wpływu.
    Problem zgłosiłem do do lokalnego autoryzowanego serwisu oraz Hondy Polska.
    Trzeci dzień już mija i zastanawiają się co odpowiedzieć. Przypuszczam, że będą się wykręcać jak było za pierwszym razem, wmawiając, że założyłem chiński ksenon, zastosowałem zbyt mocną żarówkę, przykrywałem reflektor w czasie pracy silnia (po co). Ich próby odrzucenia nie miały pokrycia w faktach i reflektor wymienili. Teraz od nowa zaczyna się przepychanka.

    Nastąpiła pomyłka, płyniemy promem na Korsykę a nie na Kretę.
  • wanmic1 2012-04-04 16:22:36.64482
    W sumie ja też jeżdżę po mieście bardzo dużo i odpukać nie miałem tego problemu. Daj znać jak odpiszą z Hondy. Ciekawy jestem ich podejścia do klienta w sprawie reklamacyjnej. Czyli też tym skuterem wybierasz się w dalszą podróż :)
  • Zmartwiony 2012-04-04 18:30:26.249033
    Zadzwonił serwis z Bielska mam zrobić zdjęcia i im przysłać. Kontaktowali się z Warszawą, będą analizować. Co do wyjazdu, syn na BMW , jego kolega na innym dużym motocyklu jadą na kołach. Ja ciągnę 3 pojazdy w tym moją Hondę. We Włoszech rozładunek, przejazd na kołach do Muzeum Lambrett w Mediolanie (mam kolekcję skuterów głównie Lambrett z lat 50) następnie do wybrzeża i przepłynięcie promem na Korsykę. Oczywiście poinformuję jak Honda obsłuży zmartwionego klienta.
  • wanmic1 2012-04-04 20:00:13.267405
    Fajny wyjazd. Ja do Barcelony jadę przez Paryż (mieszkam we Wrocławiu). Zobaczymy czy damy radę.
  • Jerry_R 2012-04-12 22:29:46.232746
    Wanmic1,
    piszesz, ze jezdzisz codziennie. Zatem nie myslales dla bezpieczenstwa o BIALYM kolorze skutera?

    Chodzi o zwiekszenie widocznosci, tym bardziej - im gorsza pogoda.
  • wanmic1 2012-04-13 19:02:54.055423
    hmmm, nie wiem, nie myślałem tak o tym. Czy uważasz, że białe samochody są bezpieczniejsze ? :) Myślałem raczej w ten sposób, że jak kupię biały skuter, to po pierwszej jeździe w deszczu będzie już szary. Jeżeli ktoś nie zobaczy moich mocnych świateł to nie sądzę, żeby kolor się bardziej rzucił w oczy. Podkreślę coś co wcześniej pisałem: gdybym myślał tylko o bezpieczeństwie to bym nie kupił motocykla ;)
  • Jerry_R 2012-04-13 23:05:01.704252
    Kupilem bialego XENTER'a (tak, od poczatku mial byc maly) i widze roznice w reakcjach aut. Mam nieodparte wrazenie, ze rzadziej ignoruja jednoslad. Wczesniej musialem zakladac zielona kamizelke, zeby osiagnac zblizony efekt.

    Ostatnio przyjechal do mnie pod blok do garazu kolega na bialym DT300 z ABS. Moj DT300 jest szary grafit.
    Troche sie wymienilismy i pojezdzilsimy. Powiem Ci tak: jego mogl miec wylaczone swiatla a i tak z daleka bez problemu widac ruszajaca sie bryle! Moj - jedynie swiatla bylo widac z kilku metrow, reszta sie stapiala z szarym tlem.

    Jedno zwrocilo moja uwage - zblizajaca sie biala bryla - o wiele lepiej pozwala kierowcy 4oo wyczuc predkosc poruszania, niz same tylko wlaczone swiatla.

    Znajomy policjant mowil, mi ze z ich statstyk wynika, ze widoczne z daleka kolory motoru, jak i kasku - wplywaja pozytywnie na widocznosc.

    Moj DT300 idzie na sprzedaz. Mysle jeszcze o jakims maxi poza miasto, idealnie DT300 z ABS, ale tylko bialy, moze zolty. A jak nie, to moze cos innego, najlepiej uzywanego, byle nie skladak zza granicy.
  • Zmartwiony - mniej 2012-04-15 15:48:29.097572
    Nawiążę do widoczności pojazdów jednośladowych na drogach. Ja mam białą Hondę SH300, przy zakupie nie uwzględniałem dostrzeganie jej przez innych kierowców a wybrałem bo mi się podobała. Wcale się aż tak nie brudzi w deszczu i rzeczywiście jest dobrze widoczna. Syn ma BMW 1200 wnuk Hondę 125
    ale co najważniejsze zawsze do jazdy zakładamy jaskrawe kamizelki odblaskowe.
    Kierowcy samochodów nie tyko nas nie chcą zauważyść, gorzej i to jest złe, że w swojej mentalności nas lekceważą uważając, że mają przewagę, są lepsi i ważniejsi a my im przeszkadzamy na drodze. Jak ruch pojazdów jednośladowych będzie wzrastał to na pewno staniemy się równoprawnymi uczestnikami na drodze.
  • wanmic1 2012-04-15 17:36:53.355963
    Ja jestem z Wrocławia i nie zauważyłem takiego problemu, żeby kierowcy aut jakoś specjalnie mi przeszkadzali. Bardzo dużo mam takich sytuacji, że jak widzą mnie w lusterku, to robią mi więcej miejsca na swoim pasie. Szczerze mówiąc do tej pory nie miałem ani jednej takiej sytuacji, żeby ktoś jakoś specjalnie mi zajeżdżał drogę...Być może dlatego, że widzą SKUTER. Kierowcy chyba gorzej reagują jak widzą w lusterku ścigacza...Niestety wśród normalnych kierowców ścigaczy są również idioci. Np widziałem kilka dni temu taki obrazek w moim mieście: podjechały 3 ścigacze pod światła (postój na dużym wrocławskim rondzie). W pewnej chwili wszyscy trzej włączyli silniki na maxa i zaczęli palić gumy w miejscu. Na przystanku obok było pełno ludzi i cały ten dym leciał na nich...Dzięki takim idiotom, którzy lubią się popisywać, wszyscy kierowcy aut uważają ścigacze za zło. Nawet ja widząc to, tak sobie pomyślałem: a żeby wam patałachy opony strzeliły od tego tarcia, ale byście wówczas mieli radochę...No ale to inny temat. Niemniej jednak nie miałem trudnych sytuacji na drodze a jazda z kamizelką jest jak najbardziej wskazana. Jak będę jechał z dziewczyną do Barcelony, czywiście założymy kamizelki. Myślę, że kamizelka więcej pomoże niż kolor skutera, bo jaskrawy punkt będzie wyżej.
  • Jerry_R 2012-04-15 22:31:32.406308
    Wczoraj zrobilem ponad 300km z grupa kilkunastu osob na jednosladach (roznych). Jadac na roznych miejscach w szyku powiem tyle - najwieksza uwage w lusterku zwracal na siebie tylko jeden jednoslad - bialy DT300 z dwoch powodow - raz, ze bialy, dwa, ze ma dwa swiecace rownolegle swiatla.

    Reszta albo rozmywala sie w szarosci asfaltu, badz drzew, albo miala jedno mocne zrodlo swiatla - XCITING 500 - ktore bylo widoczne, ale nie bylo wiadomoc co to. W sensie takim - ze bardziej mialo sie wrazenie, ze to auto z przepalonym jednym swiatlem. Co i tak nie jest najgorszym rezultatem.

    Widocznosc pozostalych kierownikow - poprawialy zielone kamizelki, ale nie wszyscy je zakladali...
  • Heniek 2012-04-21 21:04:15.870257
    Odrzuciłem nick zmartwiony bo Honda Poland bez problemów uznała wadę i w ASO w Bielsku w sobotę wymienili reflektor w mojej Hondzie SH 300.Wymyli skuter, napompowali koła i robiąc dobrą minę, życzyli szerokiej drogi. Po drodze do Gliwic natknąłem się na ulewę, było drugie mycie nie tylko skutera. W czwartek (26.04.12r.) rano wyjeżdżamy na Korsykę na 10 dni. Po powrocie opiszę jak sprawowała się Honda.
  • Arbiter 2012-04-21 22:12:41.698493
    Gratulacje. Oby ten reflektor był dobry. Może żarówka nie ma jakiegoś filtra. Ciekawe dlaczego tak się dzieje. W mojej SH125i nie było problemów ani z H4 ani z xenonem - szyba po 12 tyś przebiegu jak nowa
  • wanmic1 2012-04-22 10:54:27.428088
    Heniek, no to fajnie :) Czekamy na relację z wyprawy :) Ja wczoraj byłem na przeglądzie gwarancyjnym w ASO Honda. Powiedziałem, żeby porządnie sprawdzili moją SH300 bo chcę nią jechać w lipcu do Barcelony. Facet powiedział, że w końcu to Honda i ten sprzęt wszędzie dojedzie :) Wymienił mi filtr oleju, olej, wyczyścił filtr powietrza, dopompował koła itd...Przy okazji kupiłem fajną kurtkę na skuter (329 zł), z ochraniaczami na plecy i łokcie. Trzeba się powoli przygotowywać do wyjazdu :)
  • Heniek 2012-05-07 19:05:42.27629
    Wczoraj wieczorem po 10 dniach wróciliśmy z wyjazdu na Korsykę. W sumie na kołach skutera Honda zrobiłem ~850km. Jazda po Włoszech, od jeziora Garda super bezpieczna, po Korsyce podobnie, inna jest tam kultura jazdy. Kierowcy samochodów mało używają kierunkowskazów, w dużym procencie nie jeżdżą na światłach do późnego wieczoru ale najważniejsze, że nas motocyklistów dostrzegają, ustępują, nie wykazują niecierpliwości itp. Honda bez awarii, wcześniej na dwóch podkładkach o ~3mm. podniosłem przednią część siedzenia poprawiając konstruktora. Jeździłem z pasażerem (wnukiem) i dostrzegłem wadę, która przy jeździe solo nie była możliwa do ujawnienia. Podnóżki pasażera przeszkadzały mi przy zatrzymaniu i przy ruszaniu. Są one usadowione dokładnie na wysokości rozłożonych nóg kierowcy a wg mnie powinne być trochę dalej przesunięte. W moim skuterze jest założona duża szyba przednia i przy silnym wietrze trochę potrafi rzucić ale przy szybkości podróżnej do 100 km./godz. nie było źle. Drogi we Włoszech zdecydowanie lepsze, niż te na Korsyce, chociaż i tam pomiędzy miastami oliniowanie było prawidłowe. To dawało duże poczucie bezpieczeństwa bo zakrętów szczególnie w górach była niezliczona ilość. Czy warto było jechać ? Zdecydowanie polecam mimo, że wyjazd do tanich nie należał. W sobotę spotykamy się dla omówienia monionego wyjazdu i zaplanowania następnego. Dla przypomnienia to wspólny wyjazd odbył się na następujących pojazdach: BMW K1300GT, Triumph Rocket III, Triumph Speed Mater, Honda Varadero 125, Kingway Challenger 200 i moja Honda SH 300.
  • wanmic1 2012-05-08 19:02:43.340303
    Cieszę się, że wycieczka się udała. Jeśli chodzi o podnóżki, to faktycznie mogły być trochę dalej, no ale wóczas pasażer miałby niewygodnie...Na szczęście większość trasy się jedzie, więc można znieść to niedociągnięcie konstrukcyjne ;)
  • Arbiter 2012-05-08 23:46:10.526647
    Z tymi podnóżkami też tak mam. Jak się nie wie a ciągnie nogi po ziemi podpierając to dosłownie stopę może urwać. Dlatego lepiej nogami ziemi nie dotykać, tak mnie tez uczyli na nauce na prawko.

    Gratuluję udanej wycieczki!
  • wanmic1 2012-05-16 00:19:49.410713
    Właśnie przebywam w Hiszpanii na urlopie (Sevilla, Malaga, Cordoba) i chciałem napisać jakimi sprzętami się tu jeździ. Otóż królują takie marki: Yamaha, Piaggio, Vespa, Honda, Suzuki a z tych mniej markowych - Kymco. Praktycznie nie widać na ulicach chińskich szajskich sprzętów, typu Keeway, Kingway i innych tego typu zabawek. Jak wrócę, postaram się wrzucić fotki pierwszego lepszego parkingu dla skuterów. Piszę to, bo większość ludzi w Polsce słysząc słowo skuter, wyobraża sobie właśnie takie chińskie coś z supermarketu. Myślę, że około 70% hiszpańskich skuterów to klasa maxi.
  • piter 2012-06-07 18:16:48.069659
    czy możecie napisać jakie jest średnie rzeczywiste spalanie dla wersji 125; 150 i 300, mam dosyć korków i zamierzam przesiąść się na skuter, dziennie około 60 km w obie strony, z tego 40 poza miastem, samochodem rzadko na trasie przekraczam 90 km/h. ile spali 300 przy spokojnej jeździe spali w testach wyczytałem że 4 litry ale wydaje mi się że to dużo, jeśli porównam to do 2,6 litra na 100 125/150
    pozdrawiam
  • wanmic1 2012-06-10 21:49:06.295186
    Mam SH 300, wcześniej miałem SH 150. 150 paliła w mieście około 3 litrów. 300 pali około 4, ale często udawało mi się schodzić do 3,5. Wszystko zależy od tego jak się jeździ, jak dużo jest korków w mieście itd...Na trasie 300 pali około 3 litrów. Bardzo lubiłem SH150, ale jak przesiadłem się na SH300, to wrażenie jest bardzo pozytywne. Spod świateł startuje bardzo szybko, z dziewczyną i z bagażem po autostradzie jechaliśmy momentami 140 km/h. Mam teraz sporo większą moc niż w 150 i to daje mi poczucie komfortu i bezpieczeństwa, bo wiem, że zdążę wyprzedzić. A różnica w spalaniu między 3 a 4 litry, to zaledwie 5,5 zł na 100 km. Porównaj sobie koszty eksploatacji auta (OC, spalanie powiedzmy 10 litrów w mieście, jakieś mandaty za prędkość czy złe parkowanie) i tyle w tym temacie.
  • Heniek 2012-07-23 23:57:40.928542
    Wanmic1, DLACZEGO TYLKO TYLE W TYM TEMACIE ???

    A co z relacją po wyjeździe do Hiszpanii ???

  • SH300i 2012-07-29 17:28:48.951487
    To w kilku słowach opiszę swoją SH300i 2008r rej 2009r, kupiona uzywana w salonie Hondy po 2 sezonach z przebiegiem 4,5 tyś. w październiku 2010. Teraz ma 21 tyś przejechanych właściwie tylko po Warszawie. Po jednym przeglądzie przestałem serwisować skuter w ASO, dostałem go z niedokręconym mocowaniem tłumika, a klocki skończyły się po przejechaniu 1 tyś km. od Tamtej pory sam wymieniłem 2 razy olej i filtr, świecę, klocki i przy 20 tyś. pasek napędowy i sprzęgło. Skuter jeździ bezawaryjnie i wspaniale, polecam go wszystkim mającym dość korków. Pozdrawiam
  • SH300i 2012-07-29 17:42:33.279426
    i jeszcze jedna ważna rzecz, przy ruszaniu kiedy było zimno, a skuter stał na dworze, mocno nim telepało do momentu rozgrzania, serwis oczywiście twierdził ze to normalne. Dla mnie nie było to normalne i wg mnie za wcześnie łapało sprzęgło, kupiłem nowe rolki do wariatora o 1 gr lżejsze od fabrycznych (czyli 18 gr) i po wymianie problem zniknął.
  • SH300i 2012-07-29 18:17:52.135771
    coś dziś na raty piszę ten post... czy ktoś z Was doświadczył wibracji, a właściwie mocnych oscylacji kierownicy po jej puszczeniu pomiędzy 40 a 60 km/h? jeżeli tak to proszę wymienić oponę przednią z pirelli na jakąkolwiek inną np. Michelin City. Moja oryginalna przednia opona miała wzdłuż na środku zyzgzakowaty rowek i prawdopodobnie on powodował rezonans kierownicy...
    Jest jeszcze sprawa nagłego gaśnięcia silnika przy hamowaniu silnikiem, ale zdążyło się to 5 razy i od czasu wymiany rolek już nie więc nie warto się wgłębiać :) dla zainteresowanych prosze w google wpisac "sh300i danger engine stall"
  • Arbiter 2012-07-29 22:42:42.131271
    Fajnie ze sam robisz przeglądy, a w mojej sh125i też zrezygnowalem z serwisu. Olej wymienialem juz sam 2x i filtr powietrza tez 2x. Moim zdaniem te rzeczy samemu lepiej sie dopilnuje i zrobi niż ASO. Regulacja zaworow wg instrukcji co 4 tys. Pierwsze 2 regulacje (1 tys i 5tys) zrobilem w ASO a trzeciej w ogole nie zrobilem więc zrobilem przy 13 tys czyli 8tys od poprzedniej. Regulacja w ASO kosztowala niewiele bo 120zł a mechanik powiedział ze tylko jeden zawor lekko podregulował a drugi był OK. Więc wcale nie warto robic tego co 4 tys. Teraz kupilem też drugi motocykl Honda CBR250R i tam jest regulacja po 1tys a druga przy przebiegu 16 tys. Ciekawe czy okresy regulacji z instrukcji wynikaja z uwarunkowań technicznych czy to tylko element polityki finansowej wobec użytkowników.
    W SH125i mam przejechane 13500 i nie wymagało naprawy nic. Sprzęt jest super
  • Grzesiek 2012-10-03 12:48:33.456423
    1. Czy ktos wie gdzie kupic/sciagnac ksiazke serwisowa do sh300i? Rocznik bez znaczenia
    2. Ile oleju wchodzi do przedniego zawieszenia?
    ----
    Pozdrawiam
Dodaj swj komentarz
Dodaj swoj opini:

Nick:

Tre:

Przeszukaj serwis